We hadden er zin in vanavond. Een gesprek over twee psalmen en de wijsheid van het boek Spreuken. Wat mij vooral trof was de prachtige manier waarop het onderwijs van de vaders – moesar av – in feit niets anders is dan het onderwijs van God – toorati. Luister maar.
Abonneer je op dit blog d.m.v. e-mail
Voeg je bij 216 andere abonneesZoek op deze site
Koinonia on Spreaker
Al onze sites
Bijbels Hebreeuws Podcast:
Bijbels Grieks Podcast:
Talmoed voor Notsriem Podcast
Hier vind je aanvullende informatie over het werk van Koinonia Bijbelstudie Live!
Je vindt ons op:
-
Recente berichten
Recente reacties
- Robbert Veen op De absurditeit van de Triniteit
- Tanja Strijk op Zin en absurditeit van het leven
- Robbert Veen op De absurditeit van de Triniteit
- Jan Luiten op De absurditeit van de Triniteit
- L. op Bergen verzetten of verplaatsen? Waar gaat Marcus 11:23 eigenlijk over?
Archief
Blogstatistieken
- 66.453 hits
Categorieën
Administrator
Torah, onderwijzing: Hoe pakt Jezus dat op in de Bergrede? Hij lijkt een strenge leermeester Die er nog een schepje bovenop doet. Maar, denk ik te begrijpen, Hij legt juist bloot wat de kern ervan is; ook lettende op het slot: “weest dan volmaakt, gelijk uw hemelse vader volmaakt is.”
Daar zou de van Levinas aangehaalde uitspraak vandaan kunnen komen: “Gods eigenschappen zijn de geboden van de mensen”. Maar dat is een samenvatting die me daartoe nog geen praktische weg biedt.
Dan ga ik graag weer terug naar de Bergrede, met een vermoeden: Hoe is het slot van de Bergrede misschien ook juist de sleutel ervan?