HILLEL FULD:
Oké, laten we eens de absurde leugens ontleden die de antisemieten, ik bedoel de antizionisten, verspreiden, zullen we?

1- “Israël heeft Palestijns land gestolen.”
Noem eens het jaar waarin de Arabisch-Palestijnse staat, waarvan Israël land zou hebben gestolen, werd opgericht. Wie was de president? Wat was de taal? De munteenheid? Bespaar je de moeite. Een Arabisch-Palestijnse staat heeft in de echte wereld nooit bestaan. Misschien wel in jouw sprookjeswereld, maar niet in het echte leven.
2- “Israël is de agressor omdat er aan de kant van Gaza meer doden vallen.”
Dus even voor de duidelijkheid. De legitimiteit van een oorlog is gebaseerd op het aantal slachtoffers? Hoeveel Duitsers zijn er in de Tweede Wereldoorlog omgekomen? Was die oorlog dan niet gerechtvaardigd? Ja, dat dacht ik al.
3- “Israël is een apartheidsstaat.”
De Arabische bevolking in Israël is sinds 1955 elk jaar exponentieel gegroeid (hier is een bron als je me niet gelooft: https://www.worldometers.info/…/state-of-palestine…/). Er zijn Arabieren in de Knesset, in het rechtssysteem, in leidinggevende militaire functies en in vrijwel elk deel van de Israëlische samenleving. Laat het me weten als je namen wilt.
We zijn echt slecht in apartheid.
4- “Israël bezet Gaza.”
Ooit gehoord van de terugtrekking? Israël trok zich terug uit Gaza, evacueerde alle Joden uit het gebied en droeg het over aan de Arabieren, die op hun beurt Hamas, een terroristische organisatie, kozen om over Gaza te regeren. In plaats van een staat te stichten, veranderde Gaza in een enorme terreurbasis. Er is geen enkele Jood in Gaza. De blokkade? Toen Israël vertrok, was het niet van plan Gaza af te sluiten, maar toen begonnen de raketten en munitie binnen te stromen. Wat zou jij doen?
5- “Israël is een bezettingsmacht. Als er geen bezetting was, zou er geen terreur zijn.”
1929, vóór Israël, vóór de bezetting. Arabieren hebben Joden afgeslacht in Hebron. Weet je dat zeker?
6- “Israël richt zich opzettelijk op vrouwen en kinderen.”
Wauw, waar moet ik beginnen? Heeft Hamas de afgelopen week duizenden raketten op Israël afgevuurd? Kunnen die raketten net zo nauwkeurig worden gericht als een raket, of komen ze op willekeurige locaties terecht? Oké, we hebben dus vastgesteld dat Hamas raketten op de burgerbevolking afvuurt. Geweldig. Vooruitgang.
Wat Israël betreft: hoeveel onschuldige mensen zijn er de afgelopen twee weken door Israël gedood, vergeleken met hoeveel terroristen? Ik laat het aan jou over om dat te googelen, want de cijfers spreken voor zich. Geen enkele andere oorlog in de geschiedenis kende zulke nauwkeurig gerichte aanvallen met zoveel dode terroristen en zo weinig dode burgers. Dat bestaat niet.
7- “Geef de ‘Palestijnen’ een staat en het hele conflict zal eindigen.”
Zal dat zo zijn? Toen Israël door de VN tot staat werd uitgeroepen, kregen de Arabieren toen geen eigen staat? Spoiler: dat kregen ze wel. En ze wezen die af. En vielen Israël aan. En verloren. Einde. Dat was de eerste kans die ze hadden op een staat. Sindsdien hebben ze nog vier kansen gehad. Ze hebben ze allemaal afgewezen.
8- “Israël maakt zich schuldig aan oorlogsmisdaden omdat ze burgergebouwen in Gaza aanvallen.”
Hoeveel duizenden onschuldige levens zijn er dan verloren gegaan als gevolg van die bombardementen? Wat zeg je? Geen? Hoe kan dat? Misschien omdat Israël doet wat geen enkel ander leger ter wereld doet. Het IDF gooit pamfletten uit om burgers te laten weten dat ze gaan aanvallen op een bepaalde locatie waar Hamas raketten opslaat of afvuurt, en dat ze afstand moeten houden van die locaties.
Raad eens wat dat nog meer doet. Het zegt de terroristen dat ze dekking moeten zoeken. Dat klopt. Israël ziet af van het verrassingselement om het aantal burgerslachtoffers tot een minimum te beperken. Noem mij één ander leger dat dat doet.
9- “Het zijn de nederzettingen. Die zijn illegaal. Schaf ze af en het conflict zal eindigen.”
Sorry, zou je willen uitleggen wat een “nederzetting” is? Want de Arabieren hebben daar een heel duidelijke definitie van. Hoe formuleren ze dat? O ja, “Van de rivier tot de zee.” Ze willen het allemaal, het hele gebied. Voor hen is Tel Aviv een nederzetting. Moeten we Tel Aviv aan hen geven? Ik vraag het voor een vriend.
10- “Hamas is niet de Palestijnen en de Palestijnen zijn niet Hamas. Kijk maar naar de Arabische Israëli’s die niet in oorlog zijn met Israël.”
Eh, de bevolking van Gaza heeft Hamas democratisch gekozen. Dat is ten eerste. Ten tweede, de reguliere Arabische samenleving, zoals bijvoorbeeld een 17-jarige Palestijnse jongen genaamd Khalil Yusef Ali Jabarin. Wat heeft hij gedaan? Waarom verdient hij het gestraft te worden? Wat is dat? Hij heeft mijn broer Ari vermoord toen Ari boodschappen deed voor zijn gezin. Onschuldig, toch?
De Arabische Israëli’s? Die gedragen zich zo braaf, toch? Heb je het nieuws de laatste tijd nog gevolgd? Bij de eerste de beste kans om Joden te vermoorden, grepen ze die met beide handen aan. Lynchpartijen. Auto-aanrijdingen. Brandende auto’s en synagogen. En nog veel meer.
Stop met dat valse verhaal. Het zogenaamde Palestijnse volk dat Hamas heeft gekozen, is niet onschuldiger dan de Duitsers die Hitler kozen. Die oorlog was gerechtvaardigd. Deze oorlog is gerechtvaardigd. En de Israëlische Arabieren met Israëlisch staatsburgerschap? Zij verschillen niet zo veel van de Arabieren in Gaza. Kijk maar naar het nieuws.
11- “Antizionisme is geen antisemitisme. Er zijn zelfs ultraorthodoxe joden die antizionistisch zijn. Zijn zij antisemieten?”
Het zionisme is net zo essentieel voor het jodendom als de drie-eenheid voor het christendom. Je kunt niet tegen Jezus zijn zonder tegen het christendom te zijn.
Maar laat de filosofie even buiten beschouwing. Hoe verklaar je de toename van duizenden procenten in antisemitische aanvallen in de afgelopen week? Noem een willekeurige stad, daar is deze week antisemitisme geweest. Waarom? Omdat mensen het niet eens zijn met de Israëlische regering. Wat heeft dat te maken met een Amerikaanse jood die in LA woont en gisteren zwaar in elkaar is geslagen? Hij is niet in Israël. Voor zover de aanvallers weten, is hij geen zionist. Hij is een jood. En dat is genoeg. Want antizionisme IS antisemitisme.
Die ultraorthodoxe joden tegen wie je protesteert in Israël? Laat je niet misleiden door hun kleding. Dat zijn joden die zichzelf haten en die niet eens een klein percentage van het joodse volk uitmaken. Hen gebruiken als bewijs dat joden antizionistisch kunnen zijn, is ongeveer net zo’n legitiem argument als mennonieten mainstream christenen noemen. Hetzelfde geldt voor joden aan de liberale linkerkant die hun joodse geloof gebruiken als wapen om Israël te delegitimeren. Dat is geen jodendom. Laat er geen verwarring over bestaan.
Dat is genoeg voor nu. Het volstaat te zeggen dat het hele anti-Israël-verhaal één grote bluf is en dat degenen die deze leugens verspreiden deel uitmaken van het probleem.
Maar alsjeblieft, BLM en de LGBTQ-gemeenschap, ga door met jullie anti-Israëlische, pro-Palestijnse houding. Mijn zegen voor jullie is dat jullie de mensen die jullie steunen in Gaza mogen bezoeken. Maar wees voorbereid om op zijn best gelyncht te worden. Of misschien hangen ze jullie wel op. Gooien ze jullie van een dak? Als jullie geluk hebben, slepen ze jullie lichaam door de straten van Gaza, zodat iedereen kan zien wat de sharia zegt over homoseksualiteit.
Ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel. Je bent een denkend mens. Je hebt hersenen. Je hebt ogen. Gebruik ze. Stop met het verspreiden van giftige leugens en kies de juiste kant in deze oorlog, want als je dat niet doet, ga je de geschiedenisboeken in als een antisemitische sympathisant van terroristen. Dat staat je niet goed!
Er zijn tientallen Arabisch-islamitische staten. Er is één Joodse staat. Is dat te veel voor je om te verwerken?
De waarheid? Wil je de waarheid? Zie je deze foto? Dit is een foto van je onschuldige Palestijn na het lynchen van twee Joden die per ongeluk Ramallah waren binnengereden. Dat bloed aan zijn handen? Dat komt van het op brute wijze vermoorden van hen en het eruit rukken van hun inwendige organen. Dat is waar we mee te maken hebben. Yossi Avrahami (38) uit Petah Tikva en korporaal Vadim Nurzhitz (33) uit Ohr Akiva. Beiden VERSPLINTERD en vermoord!
Al het andere is slechts leugens en ouderwetse jodenhaat.
Wat een haat verspreid deze meneer Fuld
Wat een vreemde reactie!
Deze meneer Fuld laat zien waar deze haat vandaan komt die zich nu door de hele westerse wereld verspreidt en hoe ongefundeerd dat is.
Maar hij is het zat daar beleefd over te zijn. En dat steun ik.